Araştırmacılara göre koronavirüs 150 mutasyona uğradı

National Science Review dergisine göre, yeni koronavirüs Covid-19 Çin’de ortaya çıktığından beri 150 dolayında mutasyona uğrayarak L ve S olarak iki temel biçime bölündü.

Çinli bilim insanları National Science Review dergisinde yayınladıkları bir araştırmada, yeni tür koronavirüsün 150 dolayında mutasyona uğradığını belirtti.

Bilim insanları kamuoyunda bilinen 103 Covid-19 (SARS-CoV-2) genomu üzerinde yaptıkları analizde, 149 mutasyon tespit etti. Bunların çoğunluğunun yakın zamanda meydana geldiği bildirildi. Araştırma, koronavirüsün şimdiden iki tip bölünme yaşadığını gösteriyor: L (yüzde 70) ve S (yüzde 30).

Çinli bilim insanları, “Yaptığımız analiz, S alt türünün muhtemelen SARS-CoV-2’nin orijinal versiyonu olduğunu salık veriyor. Araştırmalarımızın sonuçları L alt türünün, S alt türünden daha agresif olduğu ve insan müdahalesinin salgından kısa bir süre sonra yaygın L ve S alt türlerinde değişikliğe yol açtığı tezini destekliyor” diye kaydetti.

Bilim insanları, L alt türünün genellikle Wuhan’da salgının ilk aşamalarında görüldüğünü ama Ocak ayından bu yana sıklığının azaldığını belirtiyor. Aynı araştırmaya göre insan müdahalesi L alt türü üzerinde seçici bir önemli baskı yaptı. L türünün daha agresif olduğu ve daha hızlı yayıldığı ifade ediliyor.

Bununla birlikte araştırmacılar inceledikleri verilerin henüz çok sınırlı olduğunu, daha iyi bir anlama ve analiz için daha fazla genomik ve epidemiyolojik bilgilere ihtiyaç olduğunu vurguluyor.

Çarşamba günü verilerine göre koronavirüs dünya genelinde 95 bin 120 kişiye bulaşırken, bunlardan 3 bin 254’ü hayatını kaybetti