Dünya benzeri gezegende su bulundu

Astronomlar ilk kez Güneş Sistemi dışında Dünya benzeri bir gezegenin atmosferinde su buldu.

2016-2017 yılları arasında Hubble Uzay Teleskobunun keşfettiği gezegenleri inceleyen bilim insanları söz konusu gezegenler, etrafında döndükleri yıldızlarla Dünya’nın arasına girdikleri zamanki ışık kırılmalarını inceledi. İnceleme sonucunda Dünya’mızdan 111 ışık yılı ötedeki K2-18b gezegeninin atmosferinde su tespit edildi.

K2-18b bugüne kadar keşfedilen 4 bini aşkın gezegen arasında atmosferinde su molekülleri bulunan tek gezegen konumunda.

Dünyanın yaklaşık iki katı büyüklükte kayalık bir gezegen olan K2-18b’nin yüzey sıcaklığının da 0-40 derece arası olduğu tahmin ediliyor.

Konuyla ilgili açıklamada bulunan Londra Üniversitesinden Giovanna Tinetti, keşfin dudak uçuklatıcı olduğunu söyledi.

Astronomların Güneş Sistemi dışındaki bir gezegende suyu keşfetmesinin büyük önem taşıdığını ifade eden Tinetti, söz konusu gezegenin yaşam için uygun bir yapı taşıyabileceğini dile getirdi.

Bilim insanları 2020li yıllarda uzaya gönderilecek olan yeni nesil teleskoplarla gezegenlerin atmosferlerinde sadece canlı organizmaların salabileceği gazları arayacak. Bu şekilde 10 yıl kadar sonra uzak gezegenlerde Dünyamızdakine benzer bir hayat olup olmadığını kesin olarak söyleyebileceğiz.