Bilim insanlarından üç öte gezen keşfi

Bilim insanları, hidrojen ve okyanusun büzülmesinden oluşmuş öte gezenlerin yeni bir sınıfını tanımladı.

Space.com’un yayınladığı çalışmada bu öte gezegenlerde su ile kaplı olduğu için yaşamı barındırma ihtimali diğerlerine göre daha olası.

Hidrojen açısından zengin bir atmosfere sahip bu öte gezegenler yaşamın ortaya çıkması için gerekli koşulları da barındırıyor.

Dünyadan on kat daha büyük olan Hycean isimli gezegenleri gözlemlemek ve karakterize etmek ise kayalık dünyalardan çok daha kolaydır. Gelecek yıllarda James Webb Uzay Teleskobu gibi gözlemevleri tarafından yaşam belirtilerinin olup olmadığı için taranabilirler.

“Şimdiye kadar, yaşanabilir gezegenleri her duyduğunuzda, kabaca bir Dünya 2.0 hayal ediyorsunuz” diyen Cambridge Üniversitesi'nden astrofizikçi ve öte gezegen uzmanı Nikku Madhusudhan, uzun bir süredir dünya dışı yaşam arayışının dünyaya benzer gezegenlere odaklandığını da sözlerine ekledi.

İnsanların yaşanabilir dünya olarak dünyadaki atmosfer ile yüzeye sahip gezegen hayal edildiğini belirten Madhusudlan, yürütülen çalışmaların araştırma kapsamını genişletebileceğini söyledi.

Ayrıca bu okyanusal öte gezegenlerin kütlesinin yaşamın ortaya çıkmasına izin vermeyecek kadar yüksek basınçlar yaratılabileceği yönünde tartışmalar da yürütülüyor.