Güneş Sistemi’nde 19 yıldızlararası cisim keşfedildi

Güneş Sistemi dışından olmalarına rağmen sistem içinde gelişigüzel dönmekte olan çok sayıda yeni cismin keşfedildiği duyuruldu.

Büyük Britanya’da yayınlanan Monthly Notices of the Royal Astronomical Society dergisindeki araştırmaya göre, Güneş Sistemi içinde ‘yıldızlararası’ olarak adlandırılan gök cisimlerinden oldukça fazlaca var.

2017 yılında keşfedilen Borisov ve Oumuamua’nın bu türdeki nadir gök cisimleri olmadığı vurgulanan araştırmada, Güneş’in yörüngesinde en az 19 adet daha benzeri cismin tespit edildiği savunuluyor. ‘Supercalculator’ olarak adlandırılan bilgisayar yardımıyla yapılan çalışmada, Jüpiter ve Neptün arasında Güneş’in etrafında dönen cisimlerin farklı oldukları tespit edildi.

Söz konusu gök cisimlerinin dünyanın oluştuğunu 4,5 milyar yıl önce Güneş tarafından sistem dışından çekilmiş olabileceği savunulan araştırmada, bu buluşun kesinleşmesi halinde diğer yıldızların etrafındaki cisimlere dair yeni yolların açılmış olacağı vurgulandı.

Araştırmayı yorumlayan Arizona Üniversitesi’nden bilim insanı Kat Volk’a göre ise, incelenen cisimlerin ‘ilginç’ olduğunu ancak yıldızlararası cisimler olduklarının kesin olmadığını savundu.